CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, February 9, 2009

.:: sEdarLah wAhai inSan ::.

sometimes we did not know what we face off....the invincible thing that always watching the point of weakness in our daily routine can destroy all the happiness that we had...be alone sometimes can bring calm in ourselves...but others may think it's can invite a loneliness and very alienated situation in life...hmmmmmmmm ( deep breath ).........

ntah la..aku pun tak tau cam nak nak cerita kat orang..sekarang ni macam aku kurang mempercayai orang..terutama yang ada di sekeliling aku...seronok melihat mereka bermain wayang...sehingga terlupa akan watak sebenar yang dipamerkan oleh pewayang...hmmm.....badan aku terasa amat letih...mungkin kerana terlalu banyak memikirkan bebanan kerja yang patut aku tanggung...mungkin juga dek beban yang tak sepatutnya aku galas tetapi diberikan jua demi memenuhi kehendak hati sesetengah insan yang mahukan keinginan itu dipenuhi oleh aku..ntah la...saban malam aku berfikir bagaimana untuk meredakan benda yang memang jelas tidak perlu dikejar..namun individu ini sering sahaja kurang mengerti apa yang perlu dan tidak....sesungguhnya, jika benar kita ikhlas dalam sesuatu perkara,pasti akan datang jua hak kita...tetapi, jika keikhlasan itu hanyalah wayang sahaja, lupakan saja lah...tidak perlu meminta bantuan yang jelas salah dan menyimpang terlalu jauh...jika bukan hak, lepaskan lah...jika bukan termaktub di Luh Mahfuz, maka redha lah dengan ketentuan itu...mopga dengan keredhaan itu akan datangya rezeki yang lain....hak seseorang itu datang dengan setimpal apa yang dikerjakannya...apa yang dijanji oleh Yang Maha Esa itu pasti akan diberikan jua..walau lambat pastikan dapat kerna hanya sang Pencipta sahaja mengetahui apa yang terbaik untuk setiap makhluknya......

renunglah apa yang telah dilakukan moga dengan sedikit renungan itu, mudah-mudahan rahmat dan petunjuk-Nya akan kembali memimpin kita ke jalan yang diredhai.....




sedarlah wahai insan.......

0 comments: